Borta bra men hemma bäst..



Hej mina underbara bloggvänner!!!

Då var jag tillbaka hemma igen efter en jättebra vecka i Turkiet- Alanya. Visste inte alls var vi skulle hamna när vi åkte hemifrån Enköping förra onsdagen vid halv fem på morgonen - fyra trötta själar men väldigt förväntasfulla..

Fick skjuts av min "plast" pappa - såå snällt för jag måste erkänna att det är grymt bekvämt att få skjuts och bli hämtad precis utanför Arlanda - lyx..

Väl framme på flygplatsen i Antalya så var det bara att gå fram till Apollo guiden och säga mitt efternamn så fick vi veta var vi skulle - snabbt och enkelt..
Enda nackdelen med Alanya (har vart där 2 ggr förrut) är att det tar 2 timmar med bussen från flygplatsen - men trötta som vi var och lyckliga över att vara framme så gick det bra - lite vatten och godis löser det mesta sura miner hos två stycken 8 åringar.. ;)

Har haft en "riktig" semestervecka med mycket sömn (dock lite varma nätter men det kan man leva med) god mat, massor med bad och har även hunnits med några iskalla öl på stranden och några färgglada drinkar på kvällarna..

Umgås med sin son i en vecka UTAN alla måsten och bara en massa kvalitetstid måste vara en av livets härligaste stunder.. Bara vara och njuta av livet helt enkelt är för mig lyx - är väldigt stressad som person och tyvärr blir vardagen så stessig att jag inte riktigt hinner med mig själv, sambon eller sonen..

Vill tacka Maria och killarna för en superbra semester!!

 

Måste ju skriva en liten rad om att vi faktiskt hyrde moppe i två dagar och åkte runt en hel del - kul att se mer än bara turistställena.. Kan meddela att det uppskattades med stora leenden och en skratt från sönerna..
"Tuffa" mammorna döpte vi oss själva till.. hahaha

Kan meddela att det inte var direkt många kvinnor och framförallt inte kvinnliga turister som åkte moppe med två småkillar bakom - riktigt riktigt kul och adrenalinet pumpade i flera timmar efteråt..=)




Jag och W på vår supersnygga moppe!!

Har även vart i en väldigt het diskussion med en restaurangägare angående extremt dålig mat.. Var sista kvällen och vi skulle äta kycklingspett med massa goda tillbehör - lite "lyxigt" sista kvällen.. Men när jag skär i mitt andra spett så är kycklingen helt ostekt - bara en yta och under rosa och rått..

Som ni förstår tappade jag matlusten på en gång och så gjorde även Maria.. Som tur var åt killarna kycklingfiller som var genomstekta - så vi sa åt dom att äta upp för att sedan fortare än blixten gå därifrån..
(Då ska tillägas att vi hade fått vänta mer än 30 minuter på maten)

Sedan bad vi om notan och tror ni inte de hade tagit betalt för allt så jag ropade dit ägaren (eller vad han nu var) och sa att vi inte tänker betala för min mat - de får ta bort 15 lire och då gick han i taket och blev såå arg - men jag kan bli arg jag med ska ni veta.. *röda horn i pannan* hahaha

Slutade i alla fall med att han tog bort 15 lire - kändes väldigt skönt att det lönar sig att stå upp för sin sak när man VET att man har rätt!!!
Hans kommentar när vi gick var:
- I hope I never see you here again..
Jag kan lova att jag ALDRIG ska sätta min fot på den restaurangen igen så det behöver han inte oroa sig för..=)

 



 



Hoppas ni har haft en toppenvecka - ska läsa Era bloggar så fort tiden kommer ikapp mig.. =)
Ska nämligen åka på kräftfiske i helgen så nu är det bara att tvätta och sedan packa om väska för ännu en resa som ska bli såå kul..
Var även iväg förra året och hade hur kul som helst så om inte annat är jag tillbaka på måndag och då är allt "som vanligt" i småstaden igen och jag har tid för bloggen.. Har massor att läsa hos er vilket jag ser framemot - se vad som hänt i era liv!!

Kramar från mig...



Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Vålkommen hem!

Vad kul att ni fick en toppenvecka tillsammans med sönerna! Tufft gjort att köra moppe där nere tycker jag men har förstårr att du är en tuff tjej!



Skrattar för mig själv ner jag ser bilden på dig i den vita "statyn" vid hamnen...har en exakt likadan bild på mig själv, exakt hi, hi.



Fick också bråka med en restaurang på Rhodos då mitt kycklingspett inte heller var klart och tog in en sallad istället. När notan kom fanns båda med men det fick de ändra på snabbt ska jag säga.



Ha en bra kväll nu och hoppas du hinner landa lite innan nästa äventyr.



Kramis

2009-09-10 @ 19:22:24
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Välkommen hem, härliga bilder du bjuder på.

Ser verkligen underbart ut :o)

Ha en fin kväll



Kramen

2009-09-10 @ 19:51:48
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Zandra

Välkommen hem! Vilka härliga bilder!!!

Hoppas verkligen att du njutit till max och laddat alla batterier inför hösten.

Kramar

2009-09-10 @ 19:54:37
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

VÄLKOMMEN HEM min kära vän, det ser och låter som ni haft en underbar vecka (förutom rått kycklingspett då, bra att du är enveten och har horn i pannan det gillar jag ;-))



Hoppas nu att du får en skoj kräftskiva, själv ska jag och J på bröllop igen(!) :-)



MASSA KRAMAR

2009-09-10 @ 20:03:59
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Evelina

Välkommen hem! Skönt och veta att ni är hemma igen och att ni har haft en toppenvecka!

Kram

2009-09-10 @ 21:39:10
URL: http://zooot.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Hej Therese och välkommen hem igen!

Det ser verkligen ut som att ni haft en toppen vecka och framför allt härlig tid med sonen. Du har så rätt att man inte riktigt hinner med i vardags stressen så en semester som ni gjorde gör susen för mamma-son-relationen, tror jag.



Jag hade gjort samma sak som dig på restaurangen. Mitt motto- Kunden har alltid rätt!



Nu ska jag ta hand om min förkylda son.



Kram



2009-09-11 @ 05:50:17
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Ida

Välkommen hem gulliga du!

Ni verkar ha haft en toppen vecka! Jätte härliga bilder! Usch va äckligt det där med kycklingen. Bra att du stod på dej. Rätt ska va rätt!



Nä inge kul me höft ont. Har haft d i över ett år till o. från men nu när jag är gravid har d blitt såå mkt värre. Gråter nästan varje kväll för att d gör så ont =( Va så trött igår att jag somnade kl9 =) därför jag inte uppdaterar förräns nu.

Hoppas din dag blir underbar! Kram

2009-09-11 @ 07:41:33
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Fru Inredning

Välkommen hem vännen. Vilka underbara och härliga bilder:) Ni ser ut att ha haft en toppenresa.



Ha en trevlig helg.

Kram Kristina

2009-09-11 @ 08:45:08
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Fru Evelina

åhåå, det där ser ju bara liiite underbart ut ;-)!!

2009-09-11 @ 10:40:34
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Sara - Thaison

Kikar in och ser hur du har det. Hoppas att du har en härlig helg!

kram

2009-09-12 @ 16:09:16
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: diana ♥

Har just nu tävling på min blogg om valfritt personligt namnsilversmycke, var gärna med och tävla!! =) ♥ Kram

2009-09-12 @ 20:30:06
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

hej fina vän!



Låter UNDERBART

förutom delen om den rå maten då.



Hoppas du känner dig utvilad nu

kraaaam

2009-09-12 @ 22:53:23
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0