Kommer jag behöva packa??


Åhh jag vill inte flytta - vill börja mitt nya liv i tryggheten härhemma..

En olycka kommer sällan ensam - eller hur brukar man säga..
Under dessa veckor som gått så har det även hänt en annan jobbig händelse, mitt hus jag bor i ska säljas..
För er som inte vet så hyr jag övervåningen i en villla och nu har mina hyresvärdar bestämt sig för att sälja huset och flytta till en lägenhet - vilket är helt rätt beslut av dom MEN...

Beroende på vilka som köper huset så vet jag inte om jag får bo kvar och det känns såå jobbigt, älskar mitt hem och för W är det perfekt med trädgård att kunna vara ute i, spela fotboll och inte känna sig instängd i en lägenhet i ett "vanligt" hyreshus..
Det är visning denna vecka och jag ska hålla båda mina tummar på att köparna vill ha hyresgästen kvar och INTE göra om detta till ett enfamiljshus - håll era tummar för mig är ni snälla...

OM jag måste flytta så blir det sista februari och eftersom jag numera är singel så innebär det även att inkomsten är singel.. Vilket blir ett problem, Enköping är en ganska dyr stad att bo i pga närheten till Sthlm, Uppsala och Västerås.. Har vart på 2 banker och lånelöftena jag fått räcker inte till en trea utan endast till att köpa en tvåa och det vill jag INTE, vill INTE bo i vardagsrummet igen, har gjort det förrut men inte mer.. MEN.. om det är det som behövs så får jag bita i det sura äpplet och gilla läget, bara jag och William mår bra så löser sig allt annat..
Om det så är att bo litet, ha dåligt med pengar eller nåt annat - vi har varandra och vår trygghet i det!!
Älskar dig mest W!!!

Ha en bra onsdag mina vänner, själv så är jag på väg till Uppsala med sonen, ska till Akademiska sjukhuset..


Kommentarer
Postat av: Susanne

Det ordnar sig ska du se, tänk positivt! Ska jag säga som står i försäljning av våran underbara lägenhet och ska flytta till en ny stad och har riktig ängest ;o)

Jag håller tummarna för dig

Ha en bra dag



Kraam

2009-11-11 @ 10:16:46
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Hej vännen,



Jag är ledsen att det inte fungerar längre mellan er. Jag hade det på känn.. Men precis som du skriver så är det jättejobbigt nu men jag är helt säker på att detta kommer medföra något possitivt! Så länge du och W har det bra tillsammans.



Att du sedan får beskedet om huset i samma veva är rena oturen. Typiskt. Jag lovar att hålla alla tummar och tår för att de nya ägarna vill ha er kvar i huset.



Styrkramar

Sara

2009-11-12 @ 16:50:11
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0