Thailand del 1...


Vårt flyg från Bangkok ner till Trat - för att därifrån ta oss över till Koh Chang..


Den första solnedgången som vi såg - från färjan över till Koh Chang..


Ett av våra billigare boenden - som slutade i katastrof och flytt 05,30 på morgonen..
Här är ett utdrag ur min resdagbok så ska ni få läsa om vad som hände.. *ler*

"Natten tills igår hade vi bytt boende igen, även det då till en "enklare" bungalow för 500 bath/natt (ca 105:-kr) Jag har som jag skrev innan märkt att tyvärr är jag lite kräsen men tyckte ändå att ok vi kan bo här i 3 nätter, spara lite pengar..(för även om det är billigt så går det en hel del varje dag)

MEN......... Vi kom hem till bungalowen, luktade lite unket och något annat som inte riktigt gick att definera.. Jag hade jättesvårt att somna, tänkte på ödlor, kackelackor m.m

Sen hörde vi hur det sprang i de supertunna väggarna runt om i hela bungalowen och även något som skrek och tuggade..
Vet ni vad det var?
Äckliga jävla råttor... Lukten som inte kunde definera blev helt plötsligt klockren, råttpis..
Såå fruktansvärt äckligt, de var aldrig in i bungalowen men bara vetskapen om de plus att det var öppet i taket in mot toaletten (som var under bar himmlen ska tilläggas) där vi kunde se de springa..
Så 05,30 var vi färdigpackade och flyttade tillbaka till vårt "fina" hotell.. haha

Så..... Av mina nu 2 erfarenheter av att bo enklare har jag insett att aldrig mer, ska vara fräscht, "riktiga hus" inga bungalows som inte är täta och inomhus badrum.. *ler* "



Baren..


Baren..


Är inte helt nykter här ska erkännas - några öl och även någon bucket har jag nog fått i mig.. haha


Piren i Bangbao - hamnstaden längst ner på Koh Chang


Middag tillagad av Lak som jobbade på Petras bar - hur gott som helst..


Ute på en kvällstur och fångade denna underbara bild..


Mmm så gott.... Vart ju en del Chang under denna månad.. haha

Fler bilder och inlägg kommer från resan...
Ha en fortsatt bra onsdag!!



Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Åh vad kul med Thailandsberättelse och bilder. Skrattade gott åt din stackars råtthistora, fy vad äckligt säger jag bara, hade flyttat precis som ni på en gång!



En träff vore skoj framöver, några helger nu framåt som är bokade (fick bla inbjudan till Malins 30-års fest igår) men något borde vi väl kunna boka in tycker jag, om vi inte hinner ses innan ses vi ju i alla fall hos M&M den 6 juni, kul ska det bli!!!



KRAMIS



Ps ser med spänning framemot fler bilder och berättelser från er fantastiska resa! ds

2009-05-14 @ 16:24:03
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0