Thailand del 3..


Utsikten bakom båten när vi var på väg att snorkla - trodde det bara var
att vända men så blev icke fallet som tur var..


Utan såhär vackert väder och vatten fick vi stället njuta av en hel dag...


Den här lilla stranden simmade vi in till från båten - sanden var som finmalet
mjöl - helt fantastiskt...


Jag på vår lilla skuta som tog oss runt på superbra snorkling...


Jag i vår bungalow på Koh maak - bodde verkligen på stranden.. magiskt..


Härlig bild...


En kväll i baren hos Petra...


Längtar VEKLIGEN tillbaka till detta azurblåa hav och vita stränder...

"Torsdagen forra veckan akte vi till Koh Maak, en liten o ca 1,5 timme med slowboat fran Koh Chang. Hade hur mysigt som helst, bodde i en bungalow 20 meter fran havet, fantastisk utsikt och till ett bra pris.. Desssutom inga rattor sa langt ogat nadde... haha Tur for mig.. (om ni läst mitt tidigare inlägg förstår ni vad jag syftar på)

Sedan i mandags kom vi tillbaka till Koh Chang och deras nyar, kallas Songkran, vilket i stora drag innebar att man i 3 dagar kastar vatten pa varandra, vilket aven vi deltog i tillsammans med Petra och de andra som vi umgatts med..
Fyllde stora vattenhinkar utanfor Petras bar sedan var det bara att satta igang med kastandet..
Forsta dagen var hur kul som helst men maste erkanna att 3 dagar vart lite mycket men men nu ar det over.. (en galen upplevelse kan jag säga såhär i efterhand)

Sedan igar hade vi bokat flyg fran Bangkok till Phuket, sa runt lunchtid var det bara att ta farjan over till fastlandet och darifran ta en gouverment buss (de kallar sina egna bussar sa, finns turistbussar men mycket dyrare).. Standarden pa dessa bussar kan skilja valdigt mycket men vi hade tur, det var en hyfsat ny buss.. Resan upp tog ca 5 timmar och sedan var det flyg i 1 timme till Phuket, kom dit runt 23,00 igar kvall, tog in pa ett hotell och imorse gick farjan 08,30 till Lanta..
Kom fram hit vid lunch idag sa det vart ca 1 dygns resande.. "



Hotellet och poolen där vi bodde på Koh Lanta - spenderade 10 dagar här..
Jag dock sjuk i ca 1 vecka - mindre kul... Magen såklart....


Utsikt från vår bungalow på lanta.. Var vekligen super bra boende för en
billig peng.... Åhh längtar verkligen tillbaka.. haha


Jag i ännu en snygg moppehjälm - denna även kallad "Hello Kitty hjälmen"...

Nu ska jag ladda för schlagerkväll tillsammans






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0