God Morgon... Här är min T-lista...

som jag hittade hos Jelica... Tycker den var lite rolig så varför inte hoppa på...


"Therese är en fransk form av det grekiska namnet Theresia och betyder "jägarinna". Namnet har även tolkats som "en kvinna från Thera". Thera är en ö i Egeiska havet." (namntoppen.se)


Alla svar måste ha samma begynnelsebokstav som ditt namn och samma svar får inte användas fler än en gång..

Vad heter du? Therese
Ett ord på fyra bokstäver? Tant (kommer jag bli en vacker dag haha)
Flicknamn: Tuva
Pojknamn: Tore (så himla gulligt)
Yrke: Tulpanodlare
Färg: Turkos
Klädesplagg: Tunika
Mat: Tapas
Sak i badrummet: Tops
Plats/stad: Tokyo (inte vart där men ett drömresmål)
En orsak till att vara sen: Tidsbrist
Något man inte skriker: Taskiga ord som sårar..
Film: Tillbaka till den blå lagunen.. (underbar film...nostalgi)
Något man dricker: Te
Band: Tree Doors Down
Djur: Tiger.. Grrr...
Gatunamn: Tulegatan (Sthlm - den enda jag kom på =))
Bil: Toyota (ingen favvo men men va fan finns på T??)
Sång: Time after time.. (helt fantastiskt vacker sång)
Aktivitet med mer än en deltagare: Trekant.... ;)

Var inte det lättaste men väldigt kul, haka gärna på och gör på just din bokstav..
Ha en härlig torsdag - här snöar det för fullt... =)

Kommentarer
Postat av: Jill

Vilken rolig, den ska jag knipa sen.

2009-03-05 @ 13:28:34
URL: http://www.wegerup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0