Vardagslyx i glas



Är ju en rödvinsälskare och anser att det är en vardagslyx att ta dig ett glas mustigt, doftrikt och mörkrött vin till middagen även om det bara är en vanlig halvtrist, gråmulen vardagskväll.

Har tyvärr fastnat lite i mitt inköp av vin, läser ofta om tips på vilka som är bra till vad, vänner som jobbar som vinsommelier och ändå när jag tittar ner i korgen vid kassan är det samma gammla vanliga sorter.. Hmm tål att tänkas på om jag kanske är lite av en vanemänniska - väldigt enkelt ta ett säkert kort men väldigt väldigt tråkigt.
Till helgen är min egen utmaning att se något annat i min korg på systemet - återkommer med info om jag lyckades.
Förslag på bra viner mottages mer än gärna.. =)

Åter till arbete - rättare sagt ska dyka ner i min lunchlåda och se vad som ska mätta magen en härlig tisdag som denna..

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman

Vad kul att du börjat blogga!!! Det borde alla mina vänner för det är sjukt skoj, så VÄLKOMMEN till bloggvärlden!



Vad fint W har fått i sitt rum, ser med spänning framemot att få se fler bilder från ert hem.



Har kikat lite på tider för tjejkvällen förresten, och jag kan helgerna från vecka 7 och framåt, innan dess är det fullbokat i kalendern. Dock är dte Alla Hjärtans dag där på lördagen i vecka 7, så då kanske man vill fira med sina kära hemma.. så kanske man ska säga vecka 8 och framåt?



Bamsekram!

2009-01-20 @ 15:24:14
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Therese - Småstadslivet

Ja som jag skrev ska jag göra ett test om det är något för mig eller inte..=)

Då är mitt förslag vecka 8 på lördagen, ska kolla upp med de andra tjejerna om det passar..

Vi får väl fundera på om vi ska bo på hotell eller försöka fixa skjuts hem, återkommer..

Stor kram..

2009-01-20 @ 15:46:41
Postat av: Therese

Tips på ett lyx vin, Ricasoli Rocca Guicciarda Riserva.

Tips på ett billigt vin, Inca Merlot Bonarda.



Båda är riktigt goda enligt min smak : ).



kram Therese

2009-01-20 @ 17:30:28
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg.se/
Postat av: Therese - Småstadslivet

Tack snälla för dina två tips, ska testa båda vid framtida tillfällen.



Ska bort i helgen till en kompis, finns nog en stor chans att "lyx" vinet får följa med som en liten present med någon god choklad till.

Kram Therese

2009-01-20 @ 18:01:43
URL: http://smastadslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0