Lite kan ge mycket i slutändan



Vad passar just till ekonomi om inte en pengapåse, får se till att hålla tungan rätt i mun och se till att siffrorna hamnar på rätt plats - kan bli stora fel i slutändan annars..


Idag har jag "bytt" jobb för en dag, pga att det är mycket att göra för tillfället, fått hjällp med receptionen nu några onsdagar framöver, verkligen en extra kick för självförtroendet och arbetsglädjen..
Hjälper till extra mycket på ekonomi, har ju en del sådant arbete till vardags men som sagt idag lite mer, hur kul som helst att få göra lite annat och även att få utveckla sig inom det området man är intresserad av..

Även få visa sin chef att man är vilig att hjälpa till, utvecklas och framförallt visa vad man egentligen kan - mer än att svara i telefonen och ta hand om kontoret på bästa sätt.
Missförstå mig inte - älskar för det mesta mitt jobb MEN kan ibland känna mig väldigt understimulerad - hoppas på att det ska ändras inom en snar framtid - få lite mer utmaningar för hjärnan att arbeta med helt enkelt..

Är inte tjejen som slappar mig igenom arbetslivet och nöjer mig med ett jobb och en okej lön, vill ha utmaningar, vidareutvecklas och få visa vad jag kan och arbeta mig uppåt, bytte jobb för 2 år sedan just pga detta, kände att jag var klar på min gamla arbetsplats och behövde nya utmaningar och hoppas på att det ska leda mig i den riktning jag vill och behöver..

Kommer dock smita från mitt arbete under två timmar idag, tandläkare som hägrar för W - måste försöka röntga i den där lilla munnen - misslyckades sist så jg håller mina tummar för att det ska gå smidigt, enkelt och utan tårar.. *ler*

Hoppas på att ni som hittat hit lämnar ett litet avtryck efter er, eftersom jag är helt ny så är det fantastiskt att få lite feedback på vad man skriver och framförallt vad ni tycker om det jag skriver!


Kommentarer
Postat av: jelica

Haha vad roligt! Precis så känner jag med när det kommer till arbetslivet! :D

2009-01-23 @ 07:09:59
URL: http://jelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0