Bakgrund om lägenheten



Här kommer lite bakgrundsfakta om vår fantastiska lägenhet som vi är megastolta äver att få bo i och skapa vårt första gemensamma hem..

Våren 2008 fick vi äntligen reda på att lägenheten skulle bli ledig och att vi skulle få chansen att hyra den, kan inte beskriva vilken lycka som for igenom mig, euforisk.. Efter 2 år som särbos så skulle vi äntligen bli sambos, lyckan var total hos både mig och min älskade pojkvän..

Litet problem bara.. Lägenheten var i ganska dåligt skick, tyvärr tog jag inga kort, tråkigt såhär i efterhand..

Hallen var senapsgul med en spräcklig board på mitten, gräsligt fult enlig min mening.
I köket var det rosa/beige med en handmålad grön board på mitten i sick sack mönster, ni kan ju använda er fantasi och visualisera hur det såg ut.. *ler*

Sedan har vi vardagsrummet - lila, lila och lite mera lila - även taklisten var lilamålad - har nog aldrig sett såå mycket lila färg på en och samma gång..
Ska även sägas att vardagsrummet är i vinkel in i matrummet - som ni ser på bilden ovan, vardagsrummet är bakom mig när jag tagit kortet - även där inne var det lila både högt och lågt..

Alla foder runt fönstrena var omålade och obehandlade - det var nog det svåraste att få till bra men med lite arga ord, envishet och positiva tankar blev det bra till slut.. (se bilden ovan)
Ska lägga ut mer bilder så snart jag kan och har tagit mig i kragen och lekt fotograf här hemma.. :-)

Så det var bara att ta på sig snickarbyxorna och börja måla - hade väldigt mycket tur - var ett glapp på 2 veckor när lägenheten var tom och vi fortfarande hade kvar våra egna lägenheter..
Så under dessa 2 veckor var helgerna och alla kvällar vigda åt målande och med allt som medföljer - måste säga att det var skitkul att se förvandlingen som sakta tog form till det som vi ville ha - till vårt första gemensamma hem..

Som jag skrev i mitt allrs första inlägg - lämnade W:s rum som det var - skönt med ett rum där vi kunde börja flytta in alla kartonger, väskor m.m som blir när 2 hem ska bli ett.. Fantastiskt hur mycker saker som finns i två små lägenheter - tur att man flyttar ibland och då kan passa på att slänga/sälja saker som man på något sätt lyckas samla på sig..

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman

ÅHHHH vad snyggt det blivit, gillar fondväggen massor, snyggt när det bryter av mot den vita väggen! Inget lila så långt ögat når med andra ord ;-)



Ha en trevlig kväll!



Kraaaam



2009-01-21 @ 19:40:59
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0