Hemma eller vara social?


En av de fina blombuketterna som jag fick på min 30 årsdag..

Är nu hemkommen efter ännu en arbetsdag - det bästa av allt veckan har vänt - bara två dagar kvar till helgen.. Har haft en hektiskt dag på jobbet, telefonen har ringt konstant känns det som så lite mör i huvudet är jag allt - men älskar när det är mycket och göra blir lätt uttråkad annars..

Hade även supergod lunclåda idag - gjorde tacopaj igår kväll och paj är alltid gott dagen efter - riktigt bra tips på bra lunch att ta med sig till jobbet!!
Som jag skrivit om innan så är det inte alltid det lättaste att veta vad man ska ta med sig för lunch - har tyvärr inte möjligheten att gå ut och äta lunch.. Med ett undantag - vi brukar vissa dagar åka till skolan som ligger i närheten och äta lunch - bra pris och alltid trevlig personal som kämpar hårt varje dag för att laga till näringsrik och god mat till alla skolelever och till oss.. *ler*

Har även hunnit med ett besök hos mamma för att hjälpa henne med att skriva en CV - så fick jag även pannbiff med potatis och löksås.. Mumma.. Snäll som hon är blev det även en matlåda tills imorgon - tack snälla mamma!!

Nu ligger jag i soffan och funderar på vad jag ska göra - har två alternativ.. Ta en dusch och bara slappa framför tv:n med en kopp te och en kvällssmörgås ELLER möta upp Ann-Marie och några andra för en kväll ute på lokal.. Är grillbuffé på Terassen och de ska äta och umgås några timmar men vet inte om jag orkar.. Hmm..

Hör själv hur tråkig jag låter men ibland känner man bara inte för att vara social - jag är oftast så i veckorna.. Kan bero på att det alltid händer såå mycket på helgerna så min energi räcker inte riktigt till - inget konstigt med det antar jag. Men ändå... känner mig lite tråkig och osocial..

Fick precis ett samtal från min älskade son - det förgyller hela min kväll.. Kärlek..

Glöm inte bort att ge era nära och kära uppskattning och kärlek - kan behövas när man minst anar det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0