Mitt värsta minne som mor har jag nog skapat denna morgon...


Sonen har en sådan här fin Norsk Skogskatt hemma hos sin pappa som han fickpå sin 4-årsdag..
Hoppas att Frasse (som katten heter) tröstade lilleman imorse och la sig i hans knä för att gosa..


Oj oj oj vilken morgon detta blev.. Började som vanligt med klockan som ringde 06,05 och att jag hoppade upp ur sängen (eller inte haha) för att göra alla morgon bestyr..
Väckte sonen runt 06,15 och sedan satt vi i bilen halv sju för avfärd mot fritids och jobb - precis som alltid nu när vardagen är tillbaka..

MEN.... Precis när jag svänger in på parkeringen på jobbet (20 minuter från stan) så ringer sonens pappa och säger att han har en liten ledsen pojke hemma i soffan - då är det studiedag idag och fritids är STÄNGT vilket jag totalt hade missat.. Panikkänslan i mitt bröst går knappt att beskriva...

Jag lämnar W varje morgon och åker direkt till jobbet - han är så stor så jag följer inte med in på fritids längre.. Vilket idag höll på att sluta riktigt illa MEN som tur är var hans pappa hemma.. (de bor bara 100 m från skolan)

Så hädanefter ska det ALLTID finnas en reservplan för om något oförutsätt händer igen plus att jag ALLTID kommer titta så dörren till fritids är öppen innan jag åker till jobbet..
 
Måste säga att jag känner mig ganska usel som mamma just nu, ansvarslös och allmänt dålig.. Har fått en lapp angående detta innan skolan slutade men missat att sätta upp den och skriva in i kalendern.. *suck*

Just nu befinner sig W med hans pappas sambo till kl 12,30 då jag åker hem från jobbet för att ge honom världens största kram och säga att det ALDRIG mer kommer hända någon sådan incident..

Detta är lite extra jobbigt pga att W har lite svårt att vara ensam hemma, cykla iväg längre utan någon vuxen och  vill alltid veta var jag är när vi är hemma i lägenheten osv..
Får nu bara hoppas att detta inte spär på den osäkerheten ännu mer utan att han förstår att det var ett stort misstag från hans total snurriga mamma som borde verkligen haft koll på detta!!

MEN som tur är löste sig allt till det bästa - antar att man inte alltid kan vara perfekt och att någon gång händer nåt som egentligen inte får hända men att det i slutändan ändå går bra!!

Min lilla gris fick ingen bra start på denna vecka - men får se till att den bara blir bättre och bättre!!

Hoppas ER start på denna vecka var lite lugnare och bättre än min!!
Kram på er...


Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Oj vilken start på dagen,

i bland blir det fel.

Du är INTE usel, men det är lätt att få skuldskänslor.



Skönt att det löste sig.

Massor med kramar

2009-08-10 @ 14:08:36
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Zandra

Uff, låter inge vidare bra för nån av er, men slutet gott allting gott. Och allt löser sej ju. Hem kommer man alltid!

Hoppas ni fick en mysig eftermiddag tillsammans.

Kramar

2009-08-10 @ 16:09:34
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Usch då, vilken dålig start på veckan. Sötaste kissen, min Nemo är oxå en norskis:)

Kram Kristina

2009-08-11 @ 08:01:56
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Fru Inredning

Händer inte mycke idag. Fick lite tråkiga nyheter igår som sög musten ur mig. Känner inte för att göra nåt. Ska hämta ut ett paket dock som nog kommer göra mig på lite bättre humör.

Händer hos dig?

Kram Kristina

2009-08-11 @ 08:31:29
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Så tokigt! Skulle kunna hänt mig med och grabben hade ju det under kontroll i o m att han gick till pappa. Tror ibland vi vuxna "spär" på att de blir ledsna för att vi får sååå dåligt samvete. Det gick ju bra och kanske behövdes för att man ska bli mer uppmärksam igen...och du det gick ju bra så släpp känslan av att vara dålig.



Vad kul att du gillar mina inlägg. Jag har det bra i Bryssel och njuter av mina sista semesterdagar.



Kramar

2009-08-11 @ 09:04:20
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Evelina

du får inte känna dig usel, W hade inte kunnat ha en bättre mamma än dig! Alla glömmer vi ngn gång, och jag är expert på det. :)



Helgen var mkt trevlig men intensiv, känns som att jag aldrig har tid att ladda batterierna när även helgerna är fullbokade.



Ja, nu är det slut. Det var ju tydligen sista avsnittet igår och de två kommande är en "film" som de gjort om till två avsnitt och handlingen utspelar sig tydligen tidigt i serien. Vad ska jag nu titta på under måndagskvällarna?



Kramar!

2009-08-11 @ 21:51:51
URL: http://zooot.blogg.se/
Postat av: Sara

Heej :)

Vilken härlig blogg. Hit kommer jag gärna fler gånger!



Vad som hände dig och sonen skulle ha kunnat hända mig oxå. Det är mänskligt att glömma ibland dagens stress.



2009-08-12 @ 20:46:21
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0