Budgetresa till solen...




Bilder lånad från ving.se

väntar mig, sonen en kompis och hennes son - ska bli såå himla kul att åka iväg och bara njuta av god mat och trevligt sällskap - helt enkelt bara koppla bort allt härhemma och ha 7 dagars paus från livet..

Låta småkillarna bestämma vad dagen ska erbjuda, lyssna på deras önskemål om vad de vill göra för att känna sig nöjda med dagen.. Kanske bara är att ligga på stranden en hel dag - eller rättare sagt i deras ögon är det väl att bada, leka och äta en massa glass.. *ler*



Tror att vi mer eller mindre har bestämt oss för Turkiet - Grekland är ju alltid bra men tyvärr är detta en liten "budgetresa" och Euron är lite för dyr för att semestra en hel vecka - OM vi inte hittar någon superbillig resa dit då tål det att tänkas över.. Man kan ju alltid se till att äta frukost och lunch i lägenheten - helt enkelt spara in på de små utgifterna som i slutändan blir stora..

Som ni antagligen redan förstår så har vi inte bokat någon resa utan precis bestämt oss för att åka helgen vecka 35 eller någon gång i början av vecka 36 för att sedan spendera 7 hela dagar tillsammans och bara njuta av livet - underbart..

Pga omständigheter så blir detta en budgetresa - har ca 2000:- / person att lägga på själva resan - vilket INTE är mycket så jag hoppas verkligen jag kan hitta något som passar oss..



Sitter nu varje kväll och letar på olika sidor men ännu är det för dyrt, tror att efter den 18 augusti när de flesta skolor startar så kommer priserna att sjunka drastiskt.. Bara att ha is i magen och inte förhasta mig när jag ska boka.. haha

Behöver bara 2 dagar på oss att fixa med saker hemma innan vi åker - så rent krasst kan vi boka resa på lördagen för att sedan åka på måndagen - men om jag känner mig själv rätt så har jag nog inte såå mycket is i magen.. haha

Är det någon som har bra förslag på resmål, sidor på nätet eller allmänna tips för en vecka med begränsad ekonomi?

Nu ska jag bege mig in i bokföringens underbara värld.. *ler stort*

Tittar in hos er senare under dagen för att uppdatera mig om hur ni har det och vad ni gör...
Stor varm kram till er alla underbara bloggare!!!!


Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vad härligt det låter med solresa och bara slappa dagarna långa. Hoppas ni hittar en resa som passar era önskemål! Tror precis som du att priserna sjunker när höstterminen drar igång. Så håll ut ;)



TACK för din fina kommentar i min blogg om presenterna. Önskar dig en fin onsdag, kramar

2009-08-12 @ 10:25:34
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åååå vad mysigt! håll koll på greklandsresor på sista minuten ändå, man kan nog hitta rejäla fynd och jag gissar på att grekland är mysigare än turkiet =)



kram!

2009-08-12 @ 13:04:52
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Ann-Louise

Tack för dina fina kommentarer hos mig! Kul att nån gillar det man skriver!



Men vad kul att få resa. Håller mina tummar för att ni hittar något billigt och bra.

Har varit både i Turkiet och Grekland och det var billigare att leva i Turkiet så det är mitt tips. Båda är mysiga på sitt sätt.



Bulgarien brukar ju vara billgt också, men jag har aldrig varit där på solresa.



Lycka till

Kram

2009-08-12 @ 14:01:05
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0