Äntligen - Turkiet bokat och klart..


Bild lånad från detur.se

Då har vi redan måndagskväll och här hemma i småstaden har det vart full fart sedan jag lämnade jobbet runt fyratiden.. Eftersom vi bor på "fel" sidan om stan mot var W:s skola ligger så blir det för mamma Therese att skjutsa och hämta varje dag - plus att han spelar även fotboll preci vid skolan..

Så en dag som denna när det är fotbollsträning så blir det några vändor fram och tillbaka vilket ibland inte alltid är så kul men men... Jag har faktiskt själv valt att bosätta mig där jag bor så det är väl bara att gilla läget eller flytta.. *ler*

Har även hunnit med att handla en MASSA frukt och annat till jobbet under W:s träning - man får passa på att göra sånt som småkillar tycker är supertråkigt när de slipper följa med - lugnast för mig helt enkelt.. haha

Hur har ER måndag vart?

Sedan så har vi äntligen bokat vår resa - ska åka tillsammans med sonen, en kompis och hennes son - sambon får stanna hemma denna gång..
Det blev tillslut en sista minuten till Turkiet - mer än så vet vi inte..
Får veta vart i Turkiet vi hamnar när vi landat - det enda vi betalat extra för är att vi är garanterade att få 2 st lägenheter..
Känns såå underbart att äntligen ha bokat - att få komma iväg och bara vara och INTE vara en stressad mamma utan faktiskt ta mig tid och prata, göra roliga saker och bara låta småkilarna bestämma vad dagarna har att erbjuda..

Nu ska jag "göra kväll" vilket denna måndag innebär att natta lilleman efter lite läsning och sedan göra mig en kvällsmacka och ett kopp rykande varmt te - tror kvällens val blir FRIGGS kanelte..

Ta hand om er och ta hand om kärleken till familj och vänner!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Härligt att få åka till Turkiet.

Tack för tipset om stövlarna, köper kanske ett par i morgon ;o)

Hoppas du har en bra kväll



Kramen

2009-08-24 @ 20:50:37
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja kan fota o. lägga upp på bloggen när d är klart =)

Å va undebart me solsemester! Skönt att komma bort från vardagen o. kalla sverige! Nu ska ja lägga in lite ren tvätt i garderoben sen lägga mej.

Sov gott! Kramis

2009-08-24 @ 21:06:04
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vad härlig gumman med resa för er del, avundsjuk är bara förnamnet!!! Vem är det mer än du och W? Det är inte Helena också?



Hoppas att din måndagskväll vart mysig med ditt goda te ;-)



Puss & Kraaaaaaaaaaam

2009-08-24 @ 22:11:35
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Gud så skönt det låter!! Hoppas att ni får det underbart och att inte turkarna strejkar, var nått med strandsatta svenskar i helgen läste jag. Skulle gärna byta med dig!



ja du det där med skjutsandet tar aldrig slut...undra hur många mil man kört till fotbollsplaner och ishallar ;-) Men det är det värt tusenfallt.



Jag jobbar som matte, No och bildlärare på högstadiet på en vanlig kommunal skola som har en Aspergerklass. Arbetar just nu som speciallärare i den gruppen med elever i år 6-9. De är normalbegåvade, nästan mer intelligenta, men har svårt med det sociala samspelet oss människor emellan. Intressant men tufft ibland.



Ha en bra tisdag nu!



Kram och sov gott

2009-08-24 @ 22:27:01
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Gud så skönt det låter!! Hoppas att ni får det underbart och att inte turkarna strejkar, var nått med strandsatta svenskar i helgen läste jag. Skulle gärna byta med dig!



ja du det där med skjutsandet tar aldrig slut...undra hur många mil man kört till fotbollsplaner och ishallar ;-) Men det är det värt tusenfallt.



Jag jobbar som matte, No och bildlärare på högstadiet på en vanlig kommunal skola som har en Aspergerklass. Arbetar just nu som speciallärare i den gruppen med elever i år 6-9. De är normalbegåvade, nästan mer intelligenta, men har svårt med det sociala samspelet oss människor emellan. Intressant men tufft ibland.



Ha en bra tisdag nu!



Kram och sov gott

2009-08-24 @ 22:27:12
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Så underbart med utlandsresa! KUL KUL :-)



Ego girl tycker jag är bra, gillar boigrafier. Carolina är väldigt öppen...vilket liv hon levt...puh

ha en bra tisdag min vän



kraaam

2009-08-25 @ 11:19:05
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Kul med resa! Vi åker om 3,5 vecka till Franrkrike. Behöver ha något att se ramimot. Vardagen blir så myket roligare :) Kram

2009-08-25 @ 12:38:24
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Hoppas din dag varit bra! Jag är lite piggare idag och slutade tidigt.

Vill förtydliga att jag jobbar på högstadiet i årskurs 6-9 så barnen år mellan 12 och 15 år, så nu vet du.



Ha en bra kväll. Ska hejja på svenska damerna i EM strax!!



Kramar

2009-08-25 @ 18:17:24
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Tess

åh, så härligt med en resa! sol & bad är aldrig fel!!

2009-08-25 @ 22:47:55
URL: http://leonita-nova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0