2009-08-06


Bild lånad från plantagen.se

Då var det redan torsdagsmorgon och känns som att denna veckan bara försvunnit - som att jag inte fått något vettigt gjort men så är ju självklart inte fallet.. Undrar varför den känslan ibland smyger sig på fast man vet att man fått väldigt mycket gjort?

Har haft en riktigt bra vecka på jobbet, fått mycket gjort och har fortfarande högar som ligger och väntar på att tas tag i.. Detta känns riktigt bra med tanke på att jag ibland inte har 100% att göra utöver ta hand om receptionen och telefonen - men förhoppningsvis ska det snart bli ändring på det..

Har nämligen sökt in på Komvux till en kurs som heter Beskattning och redovisning - hoppas innerligt att jag det finns en plats kvar till mig - var nämligen extremt sen med min ansökan.. Ansökan skulle ha vart inne 15 maj - jag postade min igår.. Bättre sent än aldrig kan man väl säga i detta fall.. haha

Någon som har läst en liknande kurs - skulle bli väldigt glad att få reda på lite mera och få veta om den är så bra som jag vill tro.. Har tyvärr lite förutfattade meningar om Komvux, att det inte är de bästa lärarna m.m MEN ska verkligen gå in i detta med öppna ögon OCH inte påverkas av mina förutfattade meningar!!

OM jag får en plats så innebär det 3,5 timme skolbänk varje vecka - känns hur kul som helst att få sätta sig i skolbänken igen.. Men det bästa av allt är att jag kan få mer ansvar och mer att göra på jobbet - känner mig riktigt inspirerad och hoppas verkligen detta kommer bli verklighet..

Ha det nu så bra därute om ni så jobbar eller semestrar - jag ska njuta hemma i trädgården efter att dagens arbetspass är avslutat med en bra tidning och ett glas isvatten i min solstol som väntar plikttroget på mig där hemma!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Kul att du sökt till Komvux, nu håller jag tummarna att du kommer in! Jag läste på Komvux innan jag läste på Lärarhögskolan och jag tyckte nog att lärarna var bra. Det var ju ofta samma som undervisade gymnasiet på dagtid.



Ja de där bastunikorna är så sköna. De var på rean 179:- och sen 70%rabatt = ca. 45 kronor att betala!! Bra va så skynda att fynda!!



Ha det bra på jobbet och ha en skön eftermiddag i solstolen!!



Kramisar

2009-08-06 @ 09:20:07
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Nej nu räknade jag ju 75% rabatt ;-)

priset på 70% blir ca. 54 :-



Kram igen

2009-08-06 @ 11:18:09
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Åh, nu håller jag tummarna för att det finns plats kvar på kursen, så att du kommer in!



Man ska plugga när man är så peppad & motiverad som just nu, det är då resultatet blir som bäst. Lycka till!



Kraam /Miia

2009-08-06 @ 14:40:44
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Fru Evelina

ja tiden går verkligen fort =)

hoppas att du kommer in på kursen!



kram

2009-08-06 @ 18:43:54
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Evelina

Tack, jag hade mkt trevligt igår! :) Håller alla tummar och tår för att du kommer in på kursen.

Kramar!

2009-08-06 @ 19:50:20
URL: http://zooot.blogg.se/
Postat av: freja

det var en riktigt mysig dag.. men jag är trött på sommaren. vill ha långa höstpromenader istället!

2009-08-07 @ 19:13:02
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0