Milano

Har precis tittat igenom våra bilder och inser att nästan alla är på mig och Malin, har tyvärr inte tagit så många på omgivningen så ni får hålla tillgodo med mig och Malin.. haha




Jag på Piazza Duomo framför katedralen Duomo di Milano -
den fjärde största kyrkan i världen.. Den är 157 m lång och rymmer
upp till 40 000 människor..
Är en fantastisk byggnad och det mest magnifika jag någonsin sett..





Vi försökte få till ett kort med kyrkan i bakgrunden på oss båda - som ni ser
lyckades vi inte direkt bra men kul hade vi..
På torget - Piazza Duomo - framför så är det fullt med duvor - och om
det är nåt jag är rädd för så är det fåglar..
Sedan kommer det fram killar med frön i händerna och vill att man ska mata
duvorna - jag sprang fortare än kvickt därifrån kan jag meddela..



Ätandes lunch på den stora gatan - Vittorio Emanuele - som ligger i
samband med kyrkan.. Hur mysigt som helst och sitta längs gatan
tittandes på folk och njuta ev ett glas vin och en fantastiskt god pizza..



Innifrån gallerian och på högra bilden är det Pradas affär till vänster..


Galleria Vittorio Emanuele II
Är en "gata" som är inbyggd under tak och där den första Prada butiken
öppnade 1913.. Kolla in kupolen ovanför oss - mäktigt...



Vid utgången av denna galleria Vittorio så kom vi fram till
Piazza Scala och möttes av denna synen, ca 10 st knallrosa sniglar..
Hittade ingen informationom varför de var där men antar att det var någon
sorts utställning - var inte riktigt vad jag väntade mig bara på ett torg
i centrala Milano.. haha (bakom mig ser ni ena ingången till gallerian)


Här har ni partybrudarna i toppform.. Sitter på en bar som heter
Cafe DOM
och ligger på gatan Corso Como..
Där finns det mycket barer och den kända nattklubben Hollywood
huserar på denna gata.. Vi valde dock att inte  besöka denna då
åldersnivån verkade ligga på runt 20, gick istället till en
klubb som heter Toqeville - ligger granne med Hollywood..





Kostade inget att gå in på denna klubb för det var nån kille på gatan
som jobbade som inkastare och då
vart det gratis.. MEN...
Självklart var priserna i baren desto dyrare - en öl 15 euro vilket är sjukt
dyrt enligt mig i alla fall... Men samtidigt kostade en drink oxå 15 euro vilket
jag inte anser är direkt dyrt.. Hmm inget ställe för mig i alla fall, väldigt
"överklassigt" och det är INTE min stil överhuvudtaget..
Min rosa klänning inköptes på HM för 249:- innan avresa -
för det priset är den snygg och dessutom roligt med lite färg då och då..





Hittade ett litet cafe på en tvärgata - Via Spontini - till stora
shoppinggatan Corso Buenos Aires.. Namnet är samma som på gatan
Cafe Spontini.. Är amerikansk inspirerad med en mysig atmosfär
och en massa gott på menyn att välja - tips om ni åker till Milano
är att göra  ett besök på detta cafe..



Malin framför den häftiga tåg och busstationen - var dessutom riktigt fin
även på insidan... På söndagen när vi skulle till tunnelbanan så upptäckte
vi att det var loppis på torget - Piazzan - framför stationen, tyvärr blev
det inga fynd men fanns riktigt fina saker om man hade haft en bil.. haha




Här har vi hittat en riktig Italiensk glassbar, var den godaste glassen
som jag någonsin ätit..
De formade glassen som en blomma, tyvärr tog
jag ingen bild.. Sedan att vi satt framför en kakelugn i myssoffor
gjorde inte upplevelsen sämre kan jag säga...
Namnet på gatan och på baren är tyvärr borta ur minnet, glömde anteckna
för detta var precis innan vi åkte hem..




Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, det ser ju ut som att ni har haft toppen vilket jag förstod att ni skulle ha. Precis där ni stod i gallerian, under kupolen har Amerikanska TopModel haft en fotosession i en av de första säsongerna kommer jag ihåg! ;)



Kram!

2009-11-26 @ 21:24:04
Postat av: Therese - småstadslivet

Till Anonym: Vi hade det verkligen toppenbra.. Kan tänka mig att de har vart där, var verkligen magnifikt..=)

2009-11-26 @ 21:35:49
Postat av: Ann-Louise

Vad härligt glad och fin du är på alla bilder!! Gör mig glad också att se dig så även om vi aldrig träffats...men snart!! Såg ut att ha varit hyfsat varmt också då ni satt ute och åt!



Kul med utgång också och klänningen och den färgen klär dig bra! Svårt hitta bra ställen direkt på nya ställen men ni verkar haft skoj!



Ha det bra.



Kramar

2009-11-26 @ 21:46:34
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

ÅHHHHH jag hade velat vara med, ni ser ut att ha haft superksoj ju, ni ser så härligt glada ut på bilderna och snygga är ni =) Kul, kul att se!



Tack för utmaningen förresten, jag loooovar att göra den så fort jag bara kan :-)



Nu måste jag lägga mig, kraaamis min vän

2009-11-26 @ 23:36:52
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Det såg verkligen ut som en kanonresa! Så många fina bilder och du ser såååååå glad ut. Det gör mig oxå glad. Jag hoppas att du fick en liten energikick utav resan.



En stor varm kram!

hoppas du får en härlig helg!

2009-11-27 @ 05:25:41
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej snäckan!



Hur mår du? Milanoresan ser ut att ha varit superlyckad! Ni är två heta donnor :-)



ha en mysig start på helgen & bilden på advetspyntningen kommer efter hand ;-)



kraaam till dig fina bloggisvän

2009-11-27 @ 19:27:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0