Fredag i småstaden..



Jaha då var det redan fredagsförmiddag och för min del så innebär denna fredag som vanligt hemgång redan kl 15,00 och sedan hämta sonen som vart hos sin pappa i 1 vecka..
Men nu äntligen får jag hem min lilla kille och kan gosa, prata och ha en massa kul hela helgen..

Ikväll ska vi få lite främmande av min fina vän Kela och hennes familj - blir nog hämtmat, nåt glas rött och en massa snack om allt mellan himmel och jord..
Precis vad jag behöver, sällskap och nåt som får mig att INTE tänka på det jobbiga med alla känslor, om jag måste flytta m.m..

Så efter jobbet idag blir det en tur till systembolaget, tänkte köpa nåt gott vin till kvällen, har ni nåt bra förslag, tror det blir dunkinköp iställer för 2 flaskor sedan även en tur till ICA för veckans inköp, brukar försöka få lilleman med mig så får han vara med och välja vad vi ska äta till veckans kommande middagar..

Känner jag W rätt så blir det blodpudding med bacon, kyckling (hans favorit), hemmagjorda hamburgare och även kanske yougurt och smörgås någon kväll..
Kan tycka det är ok om det inte är några aktiviteter och man vet att det var "god" mat i skolan för honom, lite mer tid att göra något kul ihop istället för att laga mat..
Vad tycker ni, ska det vara lagad mat varje kväll?

Ska även försöka hinna med och bläddra lite i alla underbara heminredningstidningar med julinspiration som kommit, blir varm i hela kroppen av att se alla dessa omslag - längtar såå till julen även om det detta år känns lite ensamt men det blir säkert bra.. =)

Vad händer hos er denna fredag, planer för helgen?




Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh, jag rekomenderar Drostdy Hof, det brukar jag som har svårt för röda viner kunna surpla i mig utan problem. Finns både på dunk och flaska. :)



Kramar!

2009-11-13 @ 11:11:43
URL: http://zooot.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej,



Och tack för dina fina ord i kommentaren. Blev alldeles varm inombords.

Känns på nåt sätt alltid skönt att veta att man inte är själv som känner sig lite down...



Roligt att finna en ny blogg också.

Ha en mysig kväll och bra start på helgen!

Massa kramar

2009-11-13 @ 15:51:11
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Tycker också det är supermysigt med alla inredningstidningar som kör julspecial just nu =) Mys, mys!



Happy fredag! Kraaam

2009-11-13 @ 18:42:23
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hoppas du och sonen får en mysig helg tillsammans!

Många Kramar

2009-11-13 @ 21:43:23
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Hoppas du har en trevlig kväll och får tänka på lite annat ett tag, det är du värd. Mysigt att få hem sonen igen förstår att du saknar.



Jag tror nog att Milano är bra också! Har bara sovit på hotell där på väg till flygplatsen och ej passerat city. Kom ihåg att man såg fjälltopparna med snö och det kändes häftigt.



Som jag kan se nu, utan att frågat maken om han vet nått, så är jag ledig den 4. Skulle vara jättekul att träffa både dig och Anna om det funkar.



Ha en bra lördag söta du! Slalom på tv i morgon bitti?!!



Kramar

2009-11-13 @ 23:11:35
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för kommentaren :). Kul att du tittade in hos mig OCH gav dig till känna. Det gör mig sååå glad :).



Ang. mat varje dag så tror jag på att göra det som känns bäst för en själv och så länge barnen är pigga och glada så tror jag knappast de tar någon skada. Och vill din W ha det så äter han ju. Tid med dig är helt klart mer värdefull.



Ha läst lite i din blogg nu och jag måste säga att du är otroligt modig och stark! Hoppas allt löser sig med ditt boende.



Kram på dig!



/Anna

2009-11-14 @ 09:34:47
URL: http://ochliterosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0