Äntligen fredag...




Om mindre än ett dygn är vi på väg till detta shoppingmecka.. =)

Som jag har längtat efter denna fredag - för det innebär att det endast är 1 dag kvar tills jag och Malin åker till Milano på vår tjejresa - ska bli jätteintressant att upptäcka en ny storstad och även ett nytt land eftersom detta är första gången som jag åker till Italien..

Har som jag skrivit om innan en stor passion och det är att resa, har under mina år hunnit vara iväg på en hel del resor, både "vanliga" charter och även lite andra äventyr.. Satt häromdagen och pratade med sonen om resor, länder och huvudstäder..
Han är nämligen grym på huvudstäder, vi kom fram till att han kunda ca 30 stycken, bra jobbat av en 9 åring tycker i alla fall jag.. (kanske bara är lite partiskt.. haha)

Kom i alla fall fram till att jag har besökt dessa länder:
Danmark
Norge
Grekland
Spanien
Tjeckien
Slovakien
Österrike
Turkiet
England
Tunisien
USA
Lettland
Estland
Thailand

För att vara en helt "vanlig" tjej som aldrig haft ett välbetalt jobb så tycker jag att en hel del har hunnits med - har fram till dagsdatum valt att lägga mycket av mina pengar på just resor till bekostnad av sparande till framtida kontantinsats på hus eller bostadsrätt.. Men kommer för alltid ha mina minnen med mig, alla upplevelser och alla underbara människor jag träffat..
Hur mycket har ni rest, hur ser ni på just detta med att resa?

Nu är min frukostrast över och jag ska återgå till mina arbetsuppgifter som idag till största del består av att lägga in fakturor, har väl ca 60 st som väntar på mig.. *ler* Däremellan ska jag som alltid även svara i telefonen, se till att allt på kontoret är bra, att kaffemaskinen funkar, att vi har fredagsmys.. =)
Ha nu en underbar fredag och helg om vi inte hörs nåt innan jag åker..

Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Åh vad roligt att er tjejresa är på G. Jag är allt lite avis. Har aldrig varit där. Jag och min man är lite som du. Vi gillar att resa och har de senaste åren lagt alla pengar på detta. Tyvärr har det slutat med att alla respengar går till en jädrans Sverigesemester som aldrig känns som en riktig semester. Men förra sommaren så åkte vi till USA och besökt Stefans syrra m familj sedan åkte vi vidare till Sverige. Så det blev 2,5 månads semestranden.



Jag hoppas att du och din kompis får en underbara resa med härliga minnen och att ni har superskoj för det förtjänar du!!



STOR kram,

Sara

2009-11-20 @ 15:21:30
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tack vad snäll du är! Haha, vi får väl se om så är fallet eller om de ser mig som en nörd. ;)



Tack detsamma gumman, du om någon ska ha en riktigt trevlig helg. Tänk inte på det som finns här hemma utan fokusera bara på det som händer i nuet nu när du åker bort. Skäm bort dig själv genom att unna dig något som du inte skulle kunna köpa här hemma. Ibland är man "tvungen" att unna sig något mitt i allt det tråkiga för att man ska må bra. Så har jag försökt tänka under den här pengasnåla hösten.



Vi hörs när du är hemma igen!

Stor kram!

2009-11-20 @ 16:07:50
URL: http://zooot.blogg.se/
Postat av: Susanne

Du har rest en hel del ser jag, själv har jag bara varit i Tyskland, Spanien, Norge och Danmark. Thailand är min drömsemester just nu :o)¨

Ha en jättemysig fredag och hoppas ni får en underbar Milanoresa.



Kram

2009-11-20 @ 18:53:18
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Härligt med fredag! Om 2 veckor ses vi -skoj! Men först ska du ha en kanon härlig resa till fina Milano! Duktig pojk du har!!



Jag har också rest lite grann men åker ofta tillbaka till samma ställe flera gånger. Har varit i Norge Finland Danmark Holland Belgien Tyskland Frankrike Spanien USA Turkiet Grekland Cypern Italien Luxemburg San Marino.



Ha det bäst!



Kramar

2009-11-20 @ 19:00:23
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Skoj med Milano, ni kommer säkert få det roligt! jag var där i somras. Det är väldigt pampigt vid katedralen och torget!!!



Jag älskar att resa, det är en livstil för mig. Jag har rest massor, bara i år 7 gånger utomlands..Tack ryanair säger jag bara!!! Vi har rest när vi var studenter också så det har inte alltid med pengar att göra utan prioriteringar.

Roligt att du också gillar att resa!



KRAM

2009-11-21 @ 07:46:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas att ni har/har haft en underbar vistelse i Milano och att solen lyser på er från en sydeuropeisk novemberhimmel :-) Min syster bor vid Comosjön (knappt en timme från Milano) så där har jag varit en hel del och Italien är ju svårslaget när det gäller det mesta... Men allra mest när det kommer till vin och mat! Hoppas ni ätit massa härliga italienska delikatesser och druckit goda viner och... Åh, nu blir jag hungrig :-)



Kramar till dig!!

2009-11-23 @ 23:12:51
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Hur har du haft det?!?!?!?!?? Jag vill höra allt och se massor av bilder!!



stor kram

2009-11-24 @ 14:03:58
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Hej vännen.



Vad härligt med en resa, hur har du haft d?Vi drar ju snart vi oxå, till Kenya. ska bli så underbart. Jag älskar att resa och få upptäcka andra länder och deras kultur. Har bla varit i Grekland(olika öar), frankrike, england, tyskland, tunisien, bulgarien. Ska bli så fantastikst underbart med Kenya och safarit.



Ha en bra dag.

Kram Kristina

2009-11-24 @ 14:48:01
URL: http://fruinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0