Insikt




Precis såhär känner jag mig - ena seunden glad andra sekunden nere..

Inser att jag saknar detta mer än jag kunde ana, att blogga om mig, mina upplevelser och livet allmänt...
Har en jobbig helg på grund av vissa saker men ändå känner jag mig stark, att jag vet vad jag vill efter några veckors tveksamhet över allt.. Skön känsla..

Jag är en bra tjej som är värd att få må bra, känna lycka och kunna leva ut mina drömmar... Har under dessa veckor insett att den enda som kan få just mina drömmar att bli sanna är jag - ingen annan än jag..

I dagens samhälle är inte det det lättaste, man ska vara så bra i alla situationer - ha ett fint hem, vara en bra mamma, en perfekt flickvän och ha en fantastiskt jobb.. Varförär det så? Detta med att vara lycklog då, att allt inte går att mätas i pengar, framgång eller snygg bil?

Vad gör det om man ibland gör fel som mamma, inte har lust att ha sex eller värdesätter tid istället för ett bra avlönat jobb? Kanske inte gör något tänker ni, men jag känner att tyvärr tar jag åt mig för mycket av alla ideal i tidningar, tv m.m..

Har precis fyllt 30 år och känner att jag vill må bra och tänker se till att göra det...
Är inte alltid en bra mamma till W men vem är det egentligen? Alla har vi våra brister, blir arga i fel situationer, faller för tjat, lägger oss i för mycket men i slutändan - vad gör det?
Jag älskar min son mer än något annat och jag vet att han älskar mig även om jag ibland misslyckas...

Han brukar säga: - Mamma, ibland är man inte på bra humör och då kan man säga eller göra saker som man kanske inte riktigt menar.. Så sant som det är sagt!!
Även om jag är mamma tycker jag att jag har rätt att festa med mina vänner, ha ensamtid och bara vara Therese.. Kommer alltid vara av den åsikten - "jag" är lika viktigt som att vara "mamma"..

Nu ska jag slappa i soffan och förbereda mig på en heldag med Anna imorgon - ser såå mycket framemot detta - behöver det mer än någonsin!!

Sov gott och lyssna till era innersta känslor och må bra - ta tillvara på livet!!

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Kloka ord & insikter :-)

Du är värd att må bra,

jag tycker du är så stark som delar med dig i din blogg



ha en skön helg sötnos

Kramar

2009-06-27 @ 12:47:13
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Angelica E

Hej! Faktiskt första gången jag kikar in till dig! Jättegullig blogg och så klart att du måste gå ut och ha roligt! Man blir oftast en mycket bättre mamma om man får rå om sig själv iblan. Jag vet, jag har 3 härliga små busungar och jag är inte en sämre mamma för att jag träffar mina vänner själv ibland!



Hoppas att du får en riktigt härlig dag imorgon och många skratt!



kram



Angelica

2009-06-27 @ 20:41:04
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Postat av: Fru Inredning

Kloka ord tjejen:)Jag har oxå haft en period länge nu där jag mått dåligt. Börjar komma tillbaka till livet nu när sommaren är här och jag och maken umgås och gör saker tillsammans.

Finns här om du behöver.

Kram Kristina

2009-06-28 @ 16:06:39
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Tack fina du :-)

ha en härlig dag



P&K

2009-06-29 @ 11:46:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Amanda

Underbart inlägg och jag håller med till punkt och pricka! Vi är alla vår egen lyckas smed. Och även om man är förälder så måste man också få ha lite egen tid ibland.



Kram på dig

2009-06-29 @ 14:49:45
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0