Morgonstund har guld i mun..



Bild lånad från kamerabild.se

Är ju ett gamal uttryck som jag tycker för det mesta stämmer - men för tillfället stämmer det inte in alls... 
Det är väl nu man ska vara pigg, utvilad och njuta av ljuset och morgonsolen - men som sasgt känner mig tröttare än vanligt..

Är såå trött och sliten varje morgon kl 06,15 när klockan ringer - vad beror detta på - är det så för er?
Jag har några funderingar som jag tror kanske stämmer - ska tilläggas att vi hade en diskussion på jobbet om detta och jag är inte den enda som känner såhär.. Är det inte just denna årstid vi ska må bra, vara pigga, glada och studsa ur sängen varje morgon med ett stort leende och tycka att varje dag är ett nytt äventyr..???

För mig så påverkas jag väldigt mycket av värmen, tyvärr ligger mitt sovrum så tokigt att solen gassar på från eftermiddag tills den går ner.. Om jag ska se något positivt i det så är sonens rum på "andra sidan" så han har det i alla fall lite svalare och behagligare... =)
Värmen gör att det är ingen idé att ens hoppa i säng förräns efter elva, till och med då är det svårt att somna även om kroppen och knoppen känns i stort behov av sömn.. Konstigt hur mycket man påverkas av yttre faktorer - just av värmen som man hela vintern gått och längtat efter dessutom.. *ler*

En annan teori är att semestern närmar sig vilket gör att man på ett sätt kopplar av i "förskott" - tillåter sig att känna efter, att vara trött och känna sig allmänt sliten..??

Kontentan av detta är att hur mycket jag än önskar just nu att "morgonstund har guld i mun" för mig personligen så är det inte så - på måndag börjar min semester, kanske kan jag få den känslan då..
Vakna och göra sig en kopp kaffe, ta morgontidningen och gå ut i trädgården och njuta av morgonsolen - härligt..

Ha nu en skön torsdag för det ska jag trots lite grus i ögnen..
Kvällen avslutas med den årliga familjefesten med mitt jobb - mat, lekar och en allmänt trevlig afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0