Lite mer Riga bilder...





En fantastiskt vacker kyrka - i gamla stan finns det sådanahär fina kyrkor
lite överallt..






Två av en massa små härliga gränder i Gamla stan...


Jag är här väldigt koncentrerad att kolla på kartan vart vi ska gå och se..


Utsikt från The Skyline Bar - som ligger på våning 26 på Ravel Hotel Latvija..
Ser ni vad blommorna föreställer?


Njuter av utsikten, sällskapet och en fantastskt god Cosmopolitan..


Som ni ser består Riga av nästan enbart gamla fina Jugendhus.. Tyvärr är
det en hel del som fortfarande står orenoverade och ser ut som de ska falla
ihop vilken sekund som helst - men eftersom Riga är en stad på framåtmarsch
så hoppas jag innerligt att även dessa hus kommer renoveras efterhand..




Jag på Café Cuba sippandes på denna.. 


.. isande kall Mojito - den godaste jag någonsin smakat och dessutom på
ett av de skönaste "haken" jag vart på..
Skön musik, salsadansande människor mellan borden, härlig lokal m.m
Ett ställe att må bra av helt enkelt..


Kvällvy på ett av torgen i gamla stan..


Svenska porten i Gamla stan...


På denna bro förlovar sig en massa par och lämnar efter sig ett hänglås och
slänger sedan nyckeln i floden...



Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Vackra bilder!

blir sugen på att åka dit!

2009-07-29 @ 20:56:35
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Riga ser mycket trevligare ut än jag trodde! Kul att se. Läckert med blommorna som Europa ;-)



Hoppas du har det bra,

Kramar

2009-07-29 @ 20:58:09
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0