Härliga vardagen tillbaka..


Här har ni mina grannar...
Bild lånad genom google.se

Lite så känner jag faktiskt - trivs ypperligt bra på mitt jobb tillsammans med mina underbara arbetskamrater och har för det mesta stimulerande och varierande arbetsuppgifter..
Det enda som är lite tråkigt är att jag jobbar ute på landet - närmaste granne är kossorna i hagen..
Kan vara underbart en tidig morgon när man sitter i bilen och solen är på väg upp - titta ut över åkrarna och bara njuta av vårt härliga land men...

Kan även vara väldigt ensamt (även om jag har mina arbetskamrater), kan inte möta upp en kompis över lunchen eller smita in på HM, Lindex eller liknande för ett impulsköp eller ärende m.m..

Finns ingen lunchrestaurang så långt ögat når - måste varje dag se till att ha en matlåda med mig och ska villigt erkänna att jag lagar inte middag varje kväll vilket då resulterar i att det finns ingen matlåda till dagen efter..
Vad gör man då?

Försöker se till att det alltid finns något i frysen eller i alla fall en Felix paj eller liknande.. Men som sagt, inte alltid det finns heller så då blir det ett besök på macken och inköp av någon hutlöst dyr färdigrätt som dessutom absolut inte smakar någonting och bara känns som tomma kalorier..

Vad äter ni till lunch på dagarna, är det matlåda eller restaurang?
Någon som har något bra "lunchlådetips" till mig?

Igår kväll var det grillnatta ute i småstaden, hela torget fylls med människor som njuter av god mat, en kall öl och underbara vänner.. Härligt att se mycket folk ute - kan inte säga att det hör till vanligheterna - Enköping kan tyvärr vara en ganska "död" stad om ni förstår..
Närheten till Sthlm, Uppsala och Västerås bidrar en hel del till detta tror jag..

Nej nu är min lunch slut och jag ska ta tag i allt som ligger och väntar på skrivbordet - blir ju en hel del när man inte vart här på 3 veckor..

Ta hand om er!! Kram kram


Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack snälla för din fina kommentar! ^^

Det känns bra att veta att det är fler än jag som tycker det är fel. Nu är ju beslutet ännu inte taget så man ska äl inte måla f-n på väggen innan dess. Men det har ju varit så här varje gång ett beslut ska tas. Massor med tjaffs och man känner sig överkörd och obetydlig. Jag tycker det är så fel som det kan bli! Skäms på dom!

2009-07-30 @ 13:22:16
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tack snälla du=)



Jag har också varit dålig på att kommentera:(



Ha en fin fredag. KRAM

2009-07-31 @ 08:19:12
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vad härligt att ha kossorna runt hörnet, men jag förstår att det blir tradigt ibland. Har ju tidigare alltid jobbat i Sthlm city som frisör men jobbar nu utanför. Saken var den att man alltid slängde i sig maten i city för att ta sig ut i affärerna vilket inte heller var bra, Nu äter jag lunch i skolmatsal med barnen varje dag....gratis men inte så stimulerande det heller. Du vet blodpudding och sånt....



Ha en fin helg själv!

Kram

2009-07-31 @ 08:49:15
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Evelina

När jag väl lagar mat brukar jag försöka slå till på "storkok" så att det räcker till ca 3-4 matlådor som jag lägger i frysen. Brukar även sno med mig matlådor när jag har vart ute hos morsan och ätit. :)

Kram!

2009-08-02 @ 22:56:54
URL: http://zooot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0