Mitt kök....


Nu har alla handtag blivit svarta - äntligen tog jag tag i saken - bara vart
lat innan.. *ler*

är nu i stort sett omvandlat från ett halvtrist kök men sunkigt golv m.m till en liten oas där jag längtar tills jag får laga god mat och umgås med nära och kära..

Började med att vi  bröt upp hela golvet - två plastmattor, masonitskiva och två lager med tjärpapp.. Ska tilläggas att den sista tjärpappen "satt fast" i vårt fantastiska grangolv som gömde sig under alla dessa lager..
Så D har använd någon sorts skrapa och legat på alla fyra under 2 dagar och skrapat, skrapat och skrapat ännu lite mera.. *tack*

Sedan har det vart en kille där med slipmaskin och gjort golvet så fantastiskt underbart och fint - var helt lyrisk den dagen när jag kom hem från jobbet.. Då var det bara upp till oss vilken färg vi ville att golvet skulle bli (är gran och för er som inte vet - väldig väldigt ljust i färgen)
I fredags vart det ett besök till stans färghandel - Ackes - för att inse att utbudet av bets i olika kulörer var enormt..
Så den kunniga tjejen som hjälpte oss föreslog att vi testa lite olika kulörer på några plankor och tog hem för att se vad som skulle passa bäst.. Genidrag för jag hade aldrig kunnat välja annars.. haha

När vi sedan hade allt hemma som behövdes insåg vi att det bästa är att dela upp kvällens arbete - så jag hoppade i snickarbyxorna, skruvade loss alla kökshandtag och hällde upp ett gott glas rött för att sedan ta mig ner i källaren. Medans D betsade hela köksgolvet...
Såå himla bra blev det - laddar upp några kort ikväll så ni får se resultatet...

Nu ska jag bara inhandla lite nya köksprylar att ställa på mina bänkar m.m..
Förslag på något snyggt som passar till min härliga gröna luckor?

Har en liten önskan till som jag vill ändra på - måla köksbänken svart - vet inte om det går eller om man i så fall måste byta ut den.. Ska undersöka detta och se om jag kan få min vilja igenom.. *ler stort*

Sedan avslutades denna helg med en hotellnatt i Sthlm och shopping inför kommande maskerad på lördag!!
Ha en härlig tisdag - här är det massa snö, solen skiner och ca -5 grader.. *vill ut*

Kommentarer
Postat av: Zandra

Men åååå vad roligt med förändringar! Med små medel kan man ibland göra stor verk! ;-)

Ha en härlig Tisdag!

KrAm

2009-02-10 @ 12:48:58
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0