Måndag 2010-01-25


Min fina kille..

Då var det måndagskväll och som ni ser i min rubrik - löningsdag.. Åhh den var efterlängtad kan jag meddela, har vart riktigt tufft ekonomiskt sista 2 veckorna men jag har överlevt som tur är. Måste säga att såhär i efterhand är det en rätt skön känsla att veta att allt går bara man vill, får använda sin fantasi och de resurser man har att tillgå så löser sig det mesta i slutändan..

Sedan ska tillägas att jag har världens bästa mamma som flera gånger i veckan ställer en matlåda i min kyl så lunchen på jobbet är räddad. Hon anser att när de ändå lagar mat så kostar det inte många kronor extra att göra en portion även till mig - tack snälla mamma det värmer att veta att NI alltid finns där och ställer upp för mig i ur och skur!!

Helgens minisemester vart precis så bra som jag förutspådde. W fick åka en massa fyrhjuling och även köra en hel del själv vilket han självklart njöt av i fulla drag, själv så satte jag mig på hästryggen för första gången på 15 år. Kändes en anings nervöst först efter som Lillen inte är direkt den "lilla hästen" utan typ 1,60 - 1,70 i mankhöjd men efter ett tag så gick det riktigt bra och såå himla kul men jobbigt.. Träningsvärken idag ska vi inte ens prata om, knappt att jag tar mig uppför trappen härhemma, men det är väl ett tecken på att kroppen har fått jobba lite.. =)

Denna måndag har även inneburit första - av tre - besöket hos tandläkaren för lilleman inför hans tandställning. Idag så satt de in små gummiringar mellan hans bakersta tänder för att de ska trycka isär dessa någon millimeter inför nästa fas som påbörjas nästa vecka. Måste säga att när tandläkaren berättar om hur de ska göra och vad det innebär så fattar jag typ ingenting, men känner att jag nog får låta det vara så tills jag ser vad som händer och då förhoppningsvis förstår lite mer.. haha

Nu ska jag hoppa i myskläderna och göra kväll, ligger en färsk skvallertidning och väntar på att bli öppnad.. *ler*
Ta hand om er mina vänner!!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Zandra

Låter som du haft en undebart härlig helg :-)

O man kan och klarar mer än vad man tror, de är alltid bra att veta!

Sköt om dej tjejen

KRAMAR

2010-01-26 @ 21:05:03
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Hästar har aldrig varit min grej.... men vad kul om du gillar det. En kul helg med andra ord!!



Hoppas nästa helg blir lika kul nu då. Du har ju massor av roligt framför dig. Visst kunde du ses på lördag över lunch eller fika också?! Söndag funkar inte pga kalas och hockey.



Ha det bäst, du packar väl för fullt! Bra att du rätt hjälp eller...?? ;-)

Kram

2010-01-27 @ 20:21:40
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej tjejen!



Vad roligt att helgen blev lyckad!

Gulligt av din mamma att hjälpa till, vad skulle man göra utan sin mamma?!!



ha en bra dag

KRAM

2010-01-28 @ 13:17:47
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Camilla

Absolut - det är också lika kul att hitta nya intressanta bloggar :-)



Vilken jättegullig familj du har, nu efter att jag själv blivit mamma så inser jag HUR enormt mycket det betyder. Sådant som innan var banala saker..



Jo tack jag mår fint efter förlossningen, men det är en stor omställning..större än det innan gick att föreställa sig. Största bebischocken är nog vaknätter/sömnbrist..jösses! Eller vad säger du? ;-)



Önskar dig en fin vecka! //Camilla

2010-01-31 @ 10:55:32
URL: http://vitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0