Fredag 2010-01-08


Thailand april 2009 - extrem kontrast mot dagens väder -15 grader
och massor med snö.. Längtar lite till värmen ska erkännas..

Då var det fredag igen, måste säga att det känns som jag har fredag var och varannan dag.. Jobbade måndag och tisdag och har sen vart ledig torsdag och fredag, såå himla skönt att ta lite extraledigt när tillfälle ges, helt enkelt leva här och nu för vem vet vad som händer imorgon..

Hur har ni det ute i bloggvärlden? Vill bara säga att jag läser ERA bloggar varje dag men har inte orkat kommenterat, bara smugit in och sedan tassat därifrån.. Ska verkligen bli skärpning på det, för ni ger mig så mycket energi och uppåtpuffar, tack för att just NI finns när livet är i en svacka..

Har precis hämtat sonen från hans pappa, äntligen är han hemma igen efter en hel lång vecka, just nu känns pappaveckan väldigt lång, vill ha min älskade W hos mig varje dag om jag fick välja..
Men samtidigt så vet jag att både han och jag behöver ett break från varandra, jag behöver tid att läka, tid att hitta glädjen och styrkan igen och lilleman behöver sin pappa.. Men nu har vi en hel vecka tillsammans igen som börjar med 3 dagars ledigt, kan ju inte bli bättre..

Denna fredag har vi inga direkta planer, ska packa några kartonger från W:s rum tänkte jag, han ska få slänga en hel del som inte används längre, eller rättare sagt packa ner i en kartong och ge bort tillk de som behöver det bättre än oss!1 Sedan är det premiär på Lets Dance ikväll, sonens absoluta favoritprogram, jag är inte lika förtjust i detta men för hans skull blir det mys i soffan under 2 timmar denna fredagsafton..

Ska även hinna med att "bara vara" tänkte jag, mysa runt härhemma i mjukisar med en kopp kaffe, lite hemmapyssel och kvalitetstid tillsammans - som jag skrev innan man ska ta tillvara på dagen för den är här och nu och kommer aldrig tillbaka..

En annan sak som jag funderat en hel del på är att mitt i allt detta så har jag inte vart guds bästa barn och just nu känner jag att detta ordspråk är precis vad jag behöver - även om jag INTE är värd det mitt i kaoset..

"Älska mig mest när jag fötjänar det minst för det är då jag behöver det som mest"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0